همشهری

ساخت وبلاگ

جهان > مجامع‌ جهانی - همشهری آنلاین:
۵۰ سازمان حقوق بشر عربی خواستار لغو عضویت عربستان در شورای بین المللی حقوق بشر شدند.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن سبا 50 سازمان حقوق بشری با ارسال نامه ای به کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل از زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر که بر سازمان های حقوقی عربی نظارت دارند خواستند عضویت عربستان را در شورای حقوق بشر لغو کنند.

سازمان های حقوقی مذکور اظهار امیدواری کردند این نامه پاسخ مثبت دریافت کند.

سازمان های حقوقی امضا کننده عبارتند از:

1- سازمان دفاع از حقوق بشر تونس
2- مرکز مطالعات حقوق بشر سلطنت عمان
3- کمیته عربی حقوق بشر پاریس
4- ائتلاف عراقی سازمان های حقوق بشر شامل 54 سازمان حقوقی
5- شبکه حمایت از امنیت ودفاع حقوق بشر شامل 11 سازمان حقوقی در چند کشور عربی لبنان
6- ائتلاف عربی ضد مجازات اعدام متشکل از 10 ائتلاف وسازمان ملی
7- سازمان دفاع از آزادی های دمکراتیک وحقوق بشر یمن
8- مرکز مدافع حقوق بشر قدس در فلسطین
9- سازمان دفاع از حقوق بشر الجزایر
10- مرکز حمایت از قربانیان شکنجه خیام در لبنان
11- سازمان حمایت از حقوق بشر بحرین
12- جمعیت ارتقای حقوق بشر موریتانی
13- مرکز حقوق بشر مصر
14- مرکز مطالعات حقوق مدنی دمشق در سوئد
15- جمعیت تونسی زنان دمکرات تونس
16- موسسه توسعه حقوق بشر خاورمیانه در یمن
17- مرکز آموزش حقوق بشر اوگاریت در سوریه
18- شبکه عربی مربیان حقوق بشر
19- ائتلاف اردنی ضد مجازات اعدام
20- موسسه خانه حقوق در یمن
21- ائتلاف عراقی ضد مجازات اعدام
22- وکلای عدالت در یمن
23- مرکز بین المللی حقوق وآزادی ها در مصر
24- مرکز حقوقی ،حقوق وتوسعه در یمن
25- جمعیت فلسطینی حقوق بشر فلسطین
26- ائتلاف یمنی ضد مجازات اعدام
27- مرکز عدالت حقوق وتوسعه یمن
28- دیده بان نقض حقوق بشر آرژانتین
29- تیم اسلامی به خاطر صلح درعراق
30- جمعیت حمایت از کار موریتانی
31- جمعیت زنان عربی اردن
32- سازمان هماهنگ کننده آگاهی موریتانی
33- جمعیت حقوق بشر وتوسعه موریتانی
34- ائتلاف کردستانی مخالف مجازات اعدام
35- مرکز مطالعات حقوق بشر طوز عراق
36- سازمان حقوق بشر شقایق در یمن
37- سازمان صلح دمکراتیک وحقوق بشر در لندن
38- سازمان زنان عربی
39- سازمان زنان فلسطینی در لبنان
40- شبکه اردنی مربیان حقوق بشر
41- مرکز حقوق اقتصادی واجتماعی سوریه
42- وکلای بدون مرز یمن
43- ائتلاف مدنی صلح وحمایت از حقوق وآزادی یمن
44- سازمان عدالت حقوق بشر ودمکراسی سوریه
45- شبکه صلح وامنیت زنان یمن
46- مؤسسه عدالت حقوق بشر یمن
47- جمعیت حقوق بشر وتوسه المیزان درعراق
48- موسسه عربی حقوق بشر یمن
49- ائتلاف یمنی رصد جنایات جنگی
50- موسسه ملی مبارزه با تجارت انسان وحقوق بشر یمن

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 309 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:14

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
وزارت بهداشت برزیل به زنان باردار هشدار داد که باید پیش از سفر کردن به این کشور آمریکای جنوبی با پزشکانشان مشورت کنند.

به گزارش رويترز در عين حال مقامات برزيل  اعلام كردند كه محدوديت‌هاي ديگري در ارتباط با ويروس زيكا كه بوسيله پشه‌ها منتقل مي‌شود، در هشت ماه مانده به شروع بازي‌هاي المپيك در اين كشور لازم نيست.

 وزارت بهداشت برزيل همچنين اعلام كرد اعلام كرد كه اقدامات احتياطي كه قبلا اين كشور به اجرا در آمده بود، مانند توصيه استفاده به اسپري دافع حشرات و پوشيدن لباس‌هاي آستين‌بلند براي محافظت در برابر پشه‌ها، بايد تشديد شود. 

مراكز كنترل و پيشگيري بيماري‌هاي آمريكا (سي‌دي‌سي) قبلا  اعلام كرده بود كه زنان باردار نبايد به 14 كشور و قلمرو در منطقه كارائيب و آمريكاي جنوبي سفر كنند، زيرا ويروس زيكا با نقصان مغزي وخيم هنگام تولد نوزدان ارتباط داده شده است.در اين مناطق شيوع دارد.

در سال ميلادي گذشته موارد يك نقصان مغزي وخيم به نام ميكروسفالي - كوچك ماندن جمجمه و در نتيجه رشد نكردن مغز نوزاد- در برزيل افزايش شديدي يافت و بررسي‌ها بعدي نشان دادند كه مادران اين نوزادان در ماه‌هاي اول بارداري دچار عفونت با ويروس زيكا شده بودند.

اين هشدار 200 روز پيش از آن شروع بازي‌هاي المپيك 2016 در ريو دو ژانيرو در برزيل اعلام مي‌شود. دولت برزيل انتظار دارد كه بين 350000 تا 500000 نفر براي اين نخستين المپيك برگزارشده در آمريكاي جنوبي به اين كشور بيايند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:14

حداد عادل: دوازدهم بهمن ماه لیست ائتلاف اصولگرایان نهایی می‌شود

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: تا دوازدهم بهمن ماه لیست ائتلاف اصولگرایان برای شرکت در انتخابات مجلس نهایی می‌شود و تا آن زمان جلسات مستمر اصولگرایان برای رسیدن به لیست واحد ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل در حاشیه گردهمایی اصولگرایان استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور 170 نفر از کاندیداهای ائتلاف اصولگرا جلسه‌ای برای تبادل نظر برگزار شد و در این جلسه برای رسیدن به یک لیست واحد در انتخابات صحبت‌هایی مطرح گردید.

وی افزود: جلسات مشابهی نیز در برنامه ائتلاف اصولگرایان تا روز انتخابات قرار دارد اما هنوز برای لیست‌های نهایی زمان باقی است و ما از همه ظرفیت خود در سراسر کشور برای پیروزی استفاده خواهیم کرد و از کاندیداها نیز برای رسیدن به لیست واحد کمک می‌گیریم.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 23:14

وزیر بهداشت:

ترویج خودمراقبتی در مدارس ضروری است

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: خود مراقبتی مهمترین اصل درحفظ سلامت جامعه است و این امر ضروری را باید در مدارس رواج دهیم .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سيد حسن هاشمي، در چهارمین کنگره خود مراقبتی و آموزش بیمار گفت:‌ خود مراقبتی عنوانی است که همه ما در طول مسیر زندگی با آن آشنا هستیم و در بخش‌های مختلف سلامت معنای مشابه دارد و مختصر می‌شود به اینکه انسان در طول زندگی از خود و خانواده اش مراقبت کند.

وی افزود: این امر با سطح سواد و وضعیت اقتصادی کشور رابطه مستقیم دارد.

هاشمی گفت: به نظر می‌رسد در طول دهه‌های گذشته شرایط ما نسبت به قبل بهتر شده زیرا سطح سواد جامعه بیشتر شده است .در سال‌های گذشته متوسط سطح سواد جامعه تا کلاس هشتم امروزی بود اما الان اوضاع بهتر شده است.

وی افزود: اگر از من بپرسند بهترین کار در حوزه سلامتی چیست، می‌گویم همین کاری است که امروز به خاطرش دور هم جمع شده ایم و هر سال از آن استقبال بیشتری به عمل می‌آید.

هاشمی اضافه کرد : امیدوارم فقط پرستاران پیشقراولان چنین کنگره‌هایی نباشند و همه در این زمینه تبلیغ کنند تا بتوانیم در این امر موفق شویم .

وی گفت: خیلی ناپسند است که در کشور ما مهمترین عامل مرگ و میر، بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌های مغزی باشد . اینکه 50 درصد مردم فشار خون بالایی دارند و از این موضوع مطلع نباشند. اینکه مردم اضافه وزن داشته باشند و ندانند که چه مواد غذایی را مصرف کنند و به روح و جسمشان آسیب بزنند.

وزیربهداشت افزود: این موضوع هم که 20 هزار نفر هر ساله در جاده های کشور کشته می‌شوند ، ریشه در ندانستن خود مراقبتی دارد.

دکترهاشمی با طرح این پرسش که مگر کشورهای دیگر چه فرقی با ما می‌کنند که آمار کشته هایشان خیلی پایین تر از ماست ؟ افزود: ما با کشورهای دیگر تنها در سطح سواد و دانش و اقتصاد تفاوت داریم .

وی گفت : از وزارت بهداشت و اداره کل آموزش پزشکی و درمان بخاطر برگزاری این کنگره تشکر می‌کنم و فکر می کنم اگر در هر خانه یک سفیر خود مراقبتی داشته باشیم بسیاری از مشکلاتمان حل می شود و در این زمینه موفق می‌شویم .

وزیر بهداشت افزود: یک شاخص اصلی برای فهمیدن میزان موفقیت ما در حوزه خودمراقبتی این است که اگر از کسی بپرسیم تعداد دندان های پوسیده اش چه قدر است ؟ بتواند جواب دهد.

وی ادامه داد: از من و همنسلانم نباید توقع اصلاح زیادی در این امر داشت اما ما باید درباره جمعیت دوازده ، سیزده میلیونی دانش آموزانمان بدانیم و در مقطع دبستان هم در زمینه‌های تربیتی و رفتاری و هم در بحث های آموزشی نکاتی را به آنها بیاموزیم البته خودمان هم نباید عالم بدون عمل باشیم زیرا زمانی که حرفی با عمل همراه می‌شود تاثیر بیشتری می گذارد.


وی گفت : من فکر می‌کنم نظام سلامت در مسیر درستی حرکت می‌کند البته من از وضع حال حاضر راضی نیستم زیرا در سال‌های گذشته برغم تلاش های زیادی که شده بسیاری از فرصت ها ازدست رفته است و بسیاری از تصمیم‌ها یا بخوبی گرفته نشده و یا اصلا اتخاذ نشده است .

وزیر بهداشت افزود : اگر امروز مردم از بیماری قلب و عروق رنج می‌برند و یا آلودگی هوا اذیتشان می‌کند ، همه این موارد بخاطر بسیاری از تصمیماتی است که درباره آنها نگرفته ایم .

دکتر هاشمی ادامه داد : نباید در گذشته بمانیم . می‌توانیم به کمک بسیاری از نهادها از جمله صدا و سیما مسائل درمانی را به مردم آموزش دهیم و خودمراقبتی را ابتدا از خودمان شروع کنیم و سپس به مردم جامعه آموزش دهیم.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 289 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:05

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
فرزاد مجیدی تا زمان بهبودی منصور پورحیدری به عنوان سرپرست موقت در استقلال منصوب شد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، سه‌شنبه (29 دي) جلسه‌ای میان بهرام افشارزاده و پرویز مظلومی برگزار شد که یکی از تصمیمات این جلسه سرپرستی موقت فرزاد مجیدی در استقلال بود.

این تصمیم به دلیل کسالت فعلی منصور پورحیدری اتخاذ شده است و هر زمان که ایشان به لحاظ جسمانی به شرایط خوب خود بازگردند به کار خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل تا آن زمان جهت حل مسائل و اداره امور، فرزاد مجیدی با سمت سرپرست موقت به کار مشغول خواهند بود.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:05

اجتماع > سفر - همشهری آنلاین:
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تا زمانی که دولت سوریه پیوست امنیتی تفاهم‌نامه زیارتی را "مکتوب" ارائه ندهد، اعزام زائران ایرانی از سر گرفته نمی‌شود.

به گزارش ايسنا، هیئت سوری به سرپرستی معاون وزیر جهانگردی دولت سوریه  چندي پيش به تهران آمد تا درباره ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به این کشور با مقامات سازمان حج و زیارت ایران، رایزنی کند. قرار بود پیوست امنیتی تفاهم‌نامه‌ای که دو کشور قبلا امضا کرده بودند به بحث و بررسی گذاشته شود، اما ظاهرا در این سفر هنوز نوبت به این کار نرسیده است.

سعید اوحدی رئيس سازمان حج و زيارت گفت: در دیدار با هیات سوری درباره مباحث فنی سفر زائران ایرانی، تفاهمی صورت گرفته که شامل مواردی چون نوع هواپیمای مورد استفاده، عوارض فرودگاهی و سایر خدمات مختص زائران ایرانی می‌شود. این تفاهم‌نامه در پایان سفر هیات سوری به ایران، به امضاء طرفین می‌رسد.

او با بیان این‌که زمان اعزام زائران ایرانی به سوریه هنوز قطعی نشده است، تاکید کرد: وزارت جهانگردی سوریه باید پیوست امنیتی را "مکتوب" به سازمان حج و زیارت ایران ارائه کند تا ما آن را به شورای عالی امنیت ملی تحویل دهیم. در صورت تایید این شورا، سفر زائران ایرانی به سوریه از سر گرفته می‌شود.

اوحدی گفت: هیات سوری مباحث شفاهی را درباره تامین امنیت در این کشور مطرح کرده‌اند که ما لازم می‌دانیم مدل امنیتی را به صورت مکتوب تعریف کنند تا تمام زوایا برای اعزام زائران ایرانی به سوریه مشخص شود.

اعزام زائران ایرانی به سوریه از حدود سه سال پیش با تشدید حملات تروریستی در این کشور متوقف شد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 22:05

معاون وزیر دفاع:

سلامت انسان و طبیعت از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع است

دفاع > امنیت - همشهری آنلاین:
معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یکی از اولویت های مهم وزارت دفاع را در کنار حفظ اقتدار دفاعی کشور، تضمین سلامت انسان و طبیعت عنوان کرد.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، مهندس محمد اسلامی گفت: یکی از اولویت های مهم وزارت دفاع به عنوان عضوی از بدنه اجرایی کشور در کنار حفظ اقتدار دفاعی کشور، تضمین سلامت انسان و طبیعت است و برای تحقق این مهم که از اهداف توسعه پایدار به شمار می رود، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی افزود: کمک و حمایت های لازم بمنظور بهره گیری موثر از فرصت ها و مشوق های بین المللی در حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و انتقال توسعه فناوری و نوآوری های مرتبط، توسعه حمل و نقل عمومی سبز و غیر فسیلی از جمله برقی و افزایش حمل و نقل همگانی بویژه در کلانشهرها، ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست و حمایت و تشویق سرمایه گذاری ها و فناوری سازگار با محیط زیست با استفاده از ابزارهای مناسب از جمله عوارض مالیات سبز، که از سیاست های ابلاغی کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری محسوب می شود، از محورهایی است که همه باید برای تحقق آن همت گماریم.

اسلامی همچنین با تشریح فعالیت های معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع برای حفظ محیط زیست و ایجاد هوای پاک در کشور، نصب تجهیزات کنترل انرژی بویژه در سیستم های سرمایش و گرمایش واحدهای صنعتی، ساختمان های اداری و مسکونی، نوسازی برخی واحدهای صنعتی فرسوده بمنظور بهینه سازی مصرف انرژی را از جمله اقدامات وزارت دفاع برای حفظ محیط زیست و کمک به ایجاد هوای پاک ذکر کرد.

همچنین در این همایش دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ضمن قدردانی از وزارت دفاع به خاطر رویکرد زیست محیطی حاکم بر فعالیت ها و تولیدات دفاعی بر تعامل سازنده میان وزارت دفاع و سازمان محیط زیست برای حل معضلات زیست محیطی در کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به عزم دولت برای کنترل آلودگی هوا خاطر نشان کرد: عرضه بنزین یورو 4 در هشت کلانشهر کشور که با معضل آلودگی هوا روبرو هستند از جمله تصمیماتی است که در این راستا اتخاذ شده است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 262 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 20:30

دفاع > ارتش - همشهری آنلاین:
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز(چهارشنبه) از منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرلشکر عطاء الله صالحی در این بازدید ضمن دیدار با فرماندهان، با کارکنان و مسئولان منطقه پدافند هوایی شهید برادری تبریز دیدار و گفت و گو کرد.

فرمانده کل ارتش همچنین با حضور در سایت های رادار و اطلاعات شناسایی این منطقه، آمادگی رزمی کارکنان پدافند هوایی را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 204 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:14

ورزش > رزمی - همشهری آنلاین:
راحله آسمانی، تکواندوکار ایرانی که در کشور بلژیک زندگی می‌کند با کسب سهمیه المپیک، قرار است زیر پرچم IOC در ریو مسابقه دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، راحله آسمانی در مسابقات انتخابی المپیک اروپا توانست حریفان خود را شکست دهد و سهمیه المپیک را کسب کند.

راحله آسمانی 26 ساله، یکی از 16 ورزشکاری است که در مسابقات انتخابی المپیک اروپا در استانبول سهمیه کسب کردند.

آسمانی در این باره گفت: من در اداره پست کار می‌کنم. از این خانه به آن خانه می روم تا نامه‌ها را به مردم بدهم، اما امروز خودم یک بلیت المپیک دریافت کردم. من به ریو خواهم رفت. امید، من را به المپیک رساند. حالا هر چه که دارم را می‌دهم تا پیروز شوم.

در تکواندو ورزشکاران برای کشورشان سهمیه کسب می‌کنند بعد تصمیم گیری می‌شود که کدام ورزشکار به المپیک فرستاده شود، اما مساله آسمانی متفاوت است. او در بلژیک اقامت دارد، اما تابعیت بلژیکی ندارد. او امیدوار است که پاسپورت بلژیکی بگیرد و با ملیت اروپایی مسابقه دهد. در حال‌ حاضر او یک ورزشکار مستقل است.

آسمانی در مسابقات انتخابی المپیک در استانبول زیر پرچم فدراسیون جهانی مسابقه داد. در صورتی که او قبل از مسابقات ریو نتواند تابعیت بلژیکی بگیرد باید در این مسابقات زیر پرچم IOC بازی کند.

توماس باخ، رییس IOC اکتبر گذشته اعلام کرد که ورزشکاران پناهنده می‌توانند زیر پرچم IOC در المپیک شرکت کنند، زیرا آنها متعلق به هیچ تیم ‌ملی و هیچ ملیت و پرچمی نیستند.

آسمانی که مدال نقره باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی را دارد یکی از سه ورزشکاری است که از سوی IOC واجد شرایط شناخته شد تا زیر پرچم IOC مسابقه دهد. IOC به WTF اعلام کرده بود که اجازه دهند ورزشکاران پناهنده در مسابقات انتخابی المپیک قاره‌ای شرکت کنند. همچنین IOC دستور داده است که مربیانی در اختیار جوانان پناهنده در کمپ‌ها قرار بگیرند تا به آنها ورزش آموزش داده شود.

آسمانی در صحبت‌های خود گفت که هر روز با خانواده‌اش در ایران صحبت می‌کند و از حمایت آنها برخوردار است. او در این باره به سایت ریو 2016 گفت: من هر روز باید با پدرم صحبت کنم. نمی‌توانم تصور کنم که دو روز با او حرف نزنم. زمانی که تکواندو انجام می‌دهم این کار را برای پدرم و برای خانواده‌ ام انجام می‌دهم.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:14

امیر سرتیپ پوردستان:

دکترین نظامی نیروهای مسلح ایران دفاعی است

دفاع > ارتش - همشهری آنلاین:
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: راهبرد کلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دفاعی است.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، این مطلب را امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان در هشتمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح که در هتل المپیک تهران برگزار شد، عنوان کرد.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح باید آنچنان صلابتی داشته باشند که مردم در کنارشان احساس آرامش کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به برجام و پسابرجام کاری ندارند و خط مشی خود برای پیشرفت را دنبال می کنند، ما توان نظامی خود را برای بازدارندگی در برابر دشمنان بالا می بریم و اگر دشمن ضربه ای به ما وارد کند ضربه ای که از جانب ما دریافت خواهد کرد به مراتب سخت تر خواهد بود.

امیر سرتیپ پوردستان تصریح کرد: در کنار همه فعالیت های نظامی که بر مبنای رهنمودهای رهبری معظم انقلاب است نیروهای مسلح از نظر انسانی و تأسیساتی خود را خادم ملت و مردم می دانند و در حوزه هایی مانند شرکت در ساخت و سازهای عمرانی، حضور در عرصه های خدمات رسانی به عنوان خیر، خدمت رسانی در حوزه ورزش و خدمت به مردم در حوزه بهداشت و درمان؛ فعالیت می کنند.

در پایان این مراسم از تندیس هشتمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح رونمایی شد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 186 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 19:14

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
طلا در بازار جهانی با ریزش بیشتر بازارهای سهام جهان و قیمت نفت که جذابیت سرمایه گذاری این فلز زرد را افزایش داده است، در سطح بالاتری ایستاد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه 30 دي‌ماه بازار سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافت و به 1091 دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.2 درصد افزایش، به 1091 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز سه‌شنبه با 1.60 دلار یا 0.15 درصد کاهش، به 1089 دلار رسیده بود.

بهای معاملات آتی هر بشکه نفت خام آمریکا تا اواسط روز دوشنبه به 27.92 دلار رسید که پایین‌ترین قیمت از سپتامبر سال 2003 بود و نگرانی‌ها نسبت به اوضاع اقتصاد جهانی را انعکاس داد. بازارهای سهام آسیا هم به سقوط ادامه دادند. صندوق بین‌المللی پول نرخ رشد مورد پیش‌بینی برای اقتصاد جهانی را با کندی اقتصاد چین، برای سومین بار در کمتر از یک سال گذشته تنزل داد.

تحلیلگران گروه مالی سیتی در گزارش دورنمای بازار کالاها در سال 2016، اعلام کردند جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اقتصاد چین، بازارهای سهام ضعیف و تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه احیا شده است.

طلا در نخستین هفته سال 2016 به سطح 1112 دلار صعود کرد اما از آن زمان پایین‌تر از قیمت مذکور معامله می‌شود و در سطح حدود 1090 دلار باقی مانده که بعضی از تحلیلگران آن را به ضعیف ماندن تقاضای خرید فیزیکی در آسیا نسبت می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، تقاضا برای طلا در چین که بزرگترین مصرف‌کننده این فلز ارزشمند در جهان به شمار می‌رود، به دلیل کندی رشد اقتصادی ضعیف شده است. در حال حاضر قیمت طلا در چین در مقایسه با قیمت جهانی اختلاف اندکی دارد در حالیکه در هند که دومین مصرف‌کننده بزرگ طلا است، قیمت طلا نسبت به مبنای جهانی پایین‌تر است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و به 14.02 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، به 490.15 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 825 دلار معامله شد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:10

شهر > شهری - همشهری دو :
فکر می‌کنید اگر زلزله بیاید چه تهدیدهایی مقابل ساکنان شهرهای بزرگی مثل تهران قرار می‌گیرد.

 به ما حق بدهيد كمي نگران شهرمان باشيم؛ شهري كه در آن سكونت داشتيم، نفس مي‌كشيديم، كار مي‌كرديم، به خواب مي‌رفتيم و زندگي مي‌كرديم در فاصله يك چشم به هم زدن زير و رو مي‌شود. اينجا مي‌توانيد با اين خطرها و تهديدهاي جدي آشنا شويد و از همين حالا فكري براي روزهاي بحراني بكنيد.

  • خطر گسل‌ها

دردسرسازان اصلي زلزله
دردسر اصلي به‌خاطر همين گسل‌هاست. اگر آنها در پايتخت و اطراف آن نبودند، تهراني‌ها خواب زلزله را هم نمي‌ديدند. فعاليت هريك از گسل‌هاي اصلي شعاع ۲۰۰كيلومتري تهران، اگر بزرگي كافي را داشته باشد مي‌تواند اين ابرشهر را به توبره بكشد. زمين‌شناسان 3گسل اصلي را در اين شهر شناسايي كرده‌اند؛ خطرناك‌ترين گسل تهران، گسل «جنوب ري» به‌حساب مي‌آيد كه براساس شواهد تاريخي، بار‌ها باعث ويراني كامل شهرري شده است. اين گسل در دشت‌هاي جنوبي تهران قرار دارد. گسل مهم ديگر هم گسل «مشا» است كه از حاشيه رشته كوهي در غرب به سوي شرق البرز مي‌آيد و سپس به گسل «شمال تهران»، كه يكي ديگر از گسل‌هاي معروف پايتخت است، مي‌پيوندد.

  • خطر قنات‌ها

مراقب باشيد كجا مي‌افتيد
از همين حالا دعا كنيد كه يا در زمان زلزله روي يكي از قنات‌هاي تهران نباشيد يا اينكه اگر روي قنات هستيد، روي يكي از آن قنات‌هاي مستحكم باشيد كه براثر رانش زمين فرو نمي‌ريزد. به هر حال قنات‌ها يكي از عناصر خطرآفرين در زلزله‌ها هستند كه مي‌توانند افراد زيادي را به كام خود فرو بكشند. تعداد قنات‌هاي فعال و غيرفعال شهرمان آنقدر زياد است كه هنوز هم بعضي از آنها شناسايي نشده‌اند. اين قنات‌ها گاهي در شرايط عادي هم زير پاي شهروندان را خالي مي‌كنند و باعث كشته شدن عده‌اي از شهروندان مي‌شوند، چه رسد به زماني كه زمين سفت و محكم هم شروع به لرزيدن مي‌كند. از كار‌شناسان ايمني سازمان آتش‌نشاني مي‌توانيد درباره قنات‌هاي تهران اطلاعات كسب كنيد.

  • خطر بافت فرسوده

دود از فرسوده‌ها بلند مي‌شود
اگر يك نقشه تخصصي تهران را بگيريد، محدوده‌هاي قرمز رنگي روي آن مشخص شده است. به محدوده‌هاي قرمز شده روي نقشه دقت كنيد. اگر در اين محل‌ها زندگي مي‌كنيد، زلزله بيشتر از بقيه بيخ گلوي شما را چسبيده است. اين محدوده‌هاي قرمز، همان بافت فرسوده نقشه‌اند كه سال‌هاست مديران براي نوسازي آنها برنامه‌ريزي مي‌كنند. بعد از زلزله زياد منتظر كمك‌رساني هم نباشيد؛ كوچه‌هاي تنگ و باريك محل سكونت‌تان مانعي بزرگي بر سر راه رسيدن امدادرسان به محل حضور شماست. بد نيست بدانيد كه بافت فرسوده بيش از چند هزار هكتار از مساحت تهران را در بر گرفته است و در بعضي از مناطق هم بسيار گسترده است. خودتان هرچه زودتر به فكر نوسازي خانه فرسوده‌تان باشيد تا دردسري درست نشود. مي‌توانيد از تسهيلات بسيار خوب شهرداري در اين زمينه هم استفاده كنيد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 172 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:10

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات:

در هیچ کجای دنیا کسی که نظام را قبول ندارد به مراکز تصمیم‌گیری راه نمی‌دهند

ایران > رهبری - همشهری آنلاین:
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران انتخابات با بیان نکات مهمی در باره اجرای برجام، در خصوص انتخابات گفتند؛ کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس.

به گزارش ایسنا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان، دو انتخابات پیش رو را بسیار مهم و بزرگ خواندند و با تأکید بر اینکه انتخابات، یک رقابت و مسابقه ملی است، گفتند: در این رقابت، در واقع برد و باختی برای ملت مفهومی ندارد زیرا در هر صورت، ملت ایران برنده واقعی و نهایی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: اگر ملت ایران خوب، قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رأی را از رأی و عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی ایران به خود خواهد بالید و افتخار خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی سپس به تبیین «الزامات رقابت سالم در انتخابات» پرداختند و گفتند: مهمترین شرط یک رقابت سالم، شرکت همه واجدان شرایط رأی دادن و حتی آن کسانی است که نسبت به نظام مسئله دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: ممکن است افرادی نسبت به نظام مسئله داشته باشند اما این افراد قاعدتاً نسبت به امنیت، پیشرفت و عزت کشور مسئله‌ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت ملی، افزایش عزت ملی و تضمین پیشرفت و حرکت رو به رشد کشور هستند، باید در انتخابات شرکت کنند.

ایشان افزودند: البته کسانی که براساس وظیفه و با نیت الهی در انتخابات شرکت می‌کنند، قطعاً زمینه ساز جلب رضایت الهی برای خود خواهند بود.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود تأکید کردند: شرط اول و مهم رقابت سالم، حضور همگانی و پرنشاط مردم در انتخابات است و به اذن و توفیق الهی، مردمِ آگاه و با بصیرت ایران چنین حضوری در دو انتخابات پیش رو خواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: عده‌ای کمین کرده‌اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ‌گیری کنند، اما ملت در مقابل این کمین کرده‌هایِ نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.

ایشان شرط دوم رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و افزودند: باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی‌فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی‌گذارند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم‌گیری راه نمی‌دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می‌کند و عده‌ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می‌کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می‌گذاشتند.

ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزش‌های کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاه‌های دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ و عده‌های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای درخصوص تشویش اذهان عمومی به برخی رفتارها و سخنان نسنجیده اشاره کردند و افزودند: برخی دائماً کلمه «تندروها» را تکرار می‌کنند که منظور آنها جریان مومن و حزب اللهی است، در حالیکه نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاصِی تمام و با همه وجود در میدان حاضرند و هرگاه که دفاع از مرزها و دفاع از هویت ملی لازم باشد، وسط میدان هستند.

ایشان تأکید کردند: نباید به صرف یک اتفاق بسیار بد و غلط همچون حمله به سفارت عربستان، پای حزب‌اللهی‌ها و جوانان مؤمن و انقلابی را وسط بکشند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: عقل و فهم همین جوانان انقلابی و حزب‌اللهی، و تحلیل آنان در مورد مسائل در موارد زیادی، از برخی بزرگ‌ترها بهتر است و نباید این جوانانی که سینه چاک انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و یا قبل‌تر، حمله به سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد، تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع بندی سخنان خود در خصوص انتخابات خاطرنشان کردند: انتخابات یک نعمت و فرصت بزرگ است که شکرگزاری این نعمت، برگزاری خوب و سالم انتخابات است بنابراین نباید با برخی سخنان و رفتارها و برخی نسنجیده گویی‌ها، این حرکت و افتخار بزرگ را مشوش و مشوه کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بخش دوم سخنانشان را به بیان نکات مهمی درباره برجام اختصاص دادند.

ایشان با تشکر از زحمات رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر اعضای تیم هسته‌ای افزودند: البته همه خواست‌های جمهوری اسلامی برآورده نشده اما مسئولان در این قضیه انصافاً زحمت کشیدند که انشاءالله خداوند اجر می‌دهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با انتقاد از کسانیکه همین حد از نتایج اجرای برجام را نیز ناشی از لطف امریکا، وانمود می‌کنند افزودند: عده‌ای می‌خواهند از این فرصت، چهره منحوس استکبار را بزک کنند! که این حرکت، خیلی زشت و خطرناک است.

رهبر انقلاب در تبیین بی‌منطق بودن این حرکت خاطرنشان کردند: اگر قلدرِ محله، خانه و اموال شما را به زور غصب کند و شما نهایتاً با تلاش و زحمت او را مجبور کنید از بخش‌هایی از خانه‌تان بیرون برود، آیا این، نتیجه لطف آن زورگو بوده یا ثمره قدرت و تلاش شما؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: دستاوردهای هسته‌ای، حاصل تلاش و نبوغ دانشمندان ایران، از جمله چهار شهید ارزشمند هسته‌ای و حمایت و ایستادگی ملت بوده و این واقعیات همراه با تلاش مسئولان، دشمن را وادار به برخی عقب نشینی‌ها کرده، بنابراین کمال بی‌انصافی است که برخی، این نتایج را «لطف امریکایی‌ها» تبلیغ کنند!

ایشان با استناد به حرف‌های «اخیراً آشکار امریکایی‌ها» گفتند: هدف دشمن از تحریم‌ها، عصبانی کردن مردم و کشاندن آنها به خیابان‌ها بود اما ملت، صبوری و پایداری کرد و همراه با نظام و مسئولان از خود عزت و اقتدار نشان داد.

رهبر انقلاب افزودند: البته معتقدم از این بهتر هم می‌شد کار را انجام داد اما به هر حال توانایی، فرصت و امکانات، همین نتایج را به همراه آورد که کار مهم و قابل توجهی هم هست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای آمریکا را «بت بزرگ» و دیگر زورگویان غربی را بت‌های حاشیه‌ای استکبار برشمردند و در تشریح اهداف واقعی دشمنان ایران در مسئله هسته‌ای افزودند: می‌توان سوگند یاد کرد که طرف‌های ما می‌دانستند ایران به دنبال بمب هسته‌ای نیست و آنها هدف‌های دیگری را دنبال می‌کردند.

ایشان، متوقف کردن حرکت عمومی و رو به پیشرفت ملت ایران و پایان دادن به نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را اهداف اصلی جبهه استکبار در تشدید فشارها در مسئله هسته‌ای دانستند و افزودند: آنها می‌خواستند با تحقق این اهداف، به ملت‌ها بقبولانند که جمهوری اسلامی هم نتوانست یک نظام مبتنی بر دین را اداره کند و ادامه دهد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: همه از جمله مسئولان متوجه اهداف اصلی امریکایی‌ها باشند، آنها می‌خواهند با زور و تبلیغات، کار خود را به پیش ببرند و باید در مقابلشان هوشیار بود و مقاومت کرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مسئولان دولت و اعضای هیأت نظارت بر برجام را به مراقبت در مقابل خدعه‌های امریکا فراخواندند و خاطرنشان کردند: طرف، اهل خدعه است، به لبخند و ماسک او اعتماد نکنند.

ایشان اهداف و سیاست‌های امریکای کنونی را همان اهداف خشن و ضد ایرانی امریکای دوران ریگان و بوش خواندند و افزودند: مسئولان مراقب باشند امریکایی‌ها در اجرای برجام به تعهداتشان واقعاً عمل کنند و در غیر اینصورت حتماً مقابله به مثل کنند.

رهبر انقلاب با قدردانی عمیق از حرکت پاسداران عزیز انقلاب، در ماجرای تجاوز تفنگداران امریکایی به آبهای ایران گفتند: آنها در مقابل تجاوز دشمن، هویت و قدرت ایران را نشان دادند و مسئولان نیز باید در همه عرصه‌ها همین گونه عمل کنند و هر جا دشمن از خطوط منافع ملی ایران تجاوز کرد با قدرت جلوی او را بگیرند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در اشاره‌ای دیگر به ماهیت امریکا افزودند: رویدادهای کنونی منطقه، منظورِ چند سال قبل امریکایی‌ها از ضرورت شکل‌گیری یک خاورمیانه جدید را آشکار کرده است، خاورمیانه جدید آنها در واقع «خاورمیانه جنگ، تروریسم، تعصب و تحجر و لبریز از درگیری مذهبی و داخلی» است.

رهبر انقلاب به همه توصیه کردند: امریکای واقعی را از اینگونه عملکردهایش بشناسید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با رد این سخن که رفع تحریم‌ها به معنای پایان مشکلات معیشتی مردم و حل معضلات اقتصادی است افزودند: بهبود سفره‌های مردم و پیشرفت اقتصادی، برنامه و مدیریت می‌خواهد که این را بنده به همه دولت‌ها گفته‌ام.

ایشان اقتصاد مقاومتی را راهبرد اصلی حل مشکلات اقتصادی برشمردند و با تأکید بر پیگیری جدی مسئولان برای اجرای برنامه‌های تنظیم شده دستگاه‌ها افزودند: دوختن چشم به دست دشمن، مشکلی را حل نمی‌کند، باید اقتصاد ایران را به بگونه‌ای تقویت و مستحکم کنیم که در مقابل تکانه‌های خارجی بایستد و تأثیر نپذیرد.

رهبر انقلاب در نکته مهم دیگری افزودند: رفت و آمدهای کنونی هیأتهای خارجی و بسته شدن قراردادها، نباید به هیچ وجه به صنعت و تولید و کشاورزی داخل لطمه بزند، مسئولان مراقب باشند.

ایشان در پایان سخنانشان تأکید کردند: تدین، بصیرت، انقلابی‌گری و اقتدار ملت ایران تاکنون مانع دست اندازی جدی دشمنان سوگند خورده شده است و به فضل الهی، ملت در پرتو «تلاش عمومی، مخلصانه و همدلی و مهربانی» روز غلبه بر همه سیاست‌های زورگویان جهانی و تحقق همه اهداف انقلاب را خواهید دید.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در سخنانی، انتخابات را نعمتی الهی و پشتوانه امنیت، عزت و آبروی ملت و نظام اسلامی خواند و با تشکر از همکاری و همراهی وزارت کشور در مراحل مختلف برگزاری انتخابات افزود: تمام تلاش ما بر برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد، قانونی، رقابتی و در کمال امنیت متمرکز است و برای تحقق این هدف، شورای نگهبان در کلیه مراحل از جمله بررسی صلاحیت‌ها با دقت نظارت و اقدام خواهد کرد و تحت تأثیر فشارها و فضا سازی‌ها قرار نخواهد گرفت.

همچنین وزیر کشور نیز گزارشی از فعالیت‌های ستاد انتخابات کشور در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونی بیان کرد.

آقای رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات مختلف وزارت کشور از جمله بکارگیری ظرفیت‌های قانونی کشور، اطلاع رسانی به روز و شفاف، تلاش برای تأمین امنیت کامل و بسیج و ساماندهی همه امکانات مورد نیاز، گفت: وزارت کشور تعامل بسیار خوبی با دستگاههای مسئول در امر انتخابات داشته است.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 18:10

دفاع > سپاه و بسیج - همشهری آنلاین:
فرمانده کل سپاه تصریح کرد هیچ ارتشی حتی ارتش آمریکا قادر به ایستادگی و مقاومت مقابل انقلاب اسلامی و ملت ایران نیست.

به گزارش  فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی در ششمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» که صبح امروز در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد، با بیان اینکه قیام در راه خدا یک تکلیف الهی است، اظهار داشت: امام می فرماید خدا به امت اسلامی نصیحتی کرده است که اگر همه گوش کنند، نصرت الهی نصیبشان می شود و آن این است که قیام کنید در راه خدا چه گروهی و چه انفرادی.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه امروز شاهد بزرگی انقلاب اسلامی و اثرات آن در منطقه هستیم، افزود: از خدا می‌خواهیم اقدامات موثری در مقاومت اسلامی و امتداد آن داشته باشیم.

فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه هر سال شاهد یک نصرت در جبهه های مختلف انقلاب اسلامی هستیم، گفت: ملت ما در دفاع مقدس هیچ ضعفی در مقابل دشمن از خود نشان نداد و در مقابل فشار دشمن تسلیم نشد تا دشمن از این نبرد نتیجه عکس بگیرد.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی بود که ریشه های انقلاب محکم و زمینه های صدور آن ایجاد شد.

جعفری یادآور شد: در همان مقطع، اسراییل غاصب بدنبال تصرف نیل تا فرات بود و بعد از قطعنامه 598 بلافاصله به لبنان حمله کرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مقاومت لبنان از انقلاب اسلامی الگوگیری کرد، افزود: چند سال بیشتر طول نکشید که با مقاومتی که در لبنان شکل گرفت، صهیونیستها جنوب لبنان را رها و عقب نشینی مفتضحانه‌ای کردند.

وی ادامه داد: برای همین بود که دشمنان کانون انقلاب اسلامی و ملت ایران را در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هدف حملات مختلف قرار دادند اما نتیجه ای نگرفتند و این موضوع شکست هایی برای ایادی دشمن بدنبال داشت.

جعفری اظهار داشت: وقتی شیطان بزرگ دید نمی تواند کاری کند، دست به نقشه دیگری زد و حادثه 11 سپتامبر را راه انداخت تا به کشورهای منطقه و بعد از آن به ایران حمله کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد حاکمیت خودشان در عراق بودند، گفت: اما نتیجه برعکس شد و به جای صدام، حکومت طرفدار و همراه انقلاب اسلامی در عراق شکل گرفت،بنابراین توطئه های زیادی بزای از بین بردن این حکومت کردند اما عاقبت مجبور به ترک عراق شدند.

وی ادامه داد: 6سال طول کشید تا حلقه محاصره نظامی ایران را شکل دادند تا جمهوری اسلامی را بترسانند اما نتیجه نگرفتند و برای همین بر توظئه های داخلی متمرکز شدند.

جعفری تاکید کرد: هیچ ارتشی حتی ارتش امریکا قادر به ایستادگی و مقاومت در برابر نهضت انقلاب اسلامی نیست.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آنها سیاست های خبیث انگلیسی را پیش گرفتند و در داخل کشورهای اسلامی اختلاف افکنی کردند تا از ظرفیت های اسلامی علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند و نقش عربستان صهیونیست که از صهیونیست ها تندتر شده است از اینجا شروع می‌شود.

وی گفت: نتیجه اولین جنگ غزه در سال 2008، شکست قاطع رژیم اشغالگر بود و این مقاومت همچنان ادامه داشت و دشمنان باید فکری برای این مقاومت می‌کردند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه‌های داخلی علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: فتنه 88 خطرناکتر از جنگ تحمیلی و هدف آن هم نابودی انقلاب اسلامی بود که با هوشیاری و بصیرت ملت ایران به شکست کشیده شد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به برخی تلاش ها برای به انحراف کشاندن بیداری اسلامی، اظهار داشت: از اینجا نقش خیانت آل سعود و عربستان نمایان می‌شود که چه خدمتی به امریکا و اسراییل کرد تا بیداری اسلامی منحرف شود و این کار را در مسیر سرمایه گزاری در مصر و حمایت از داعش انجام داد.

وی تصریح کرد: در کشوری مثل مصر مصر بیداری اسلامیشکست خورد چون می‌خواست راه سازش با امریکا و نمایندگان آن مثل عربستان و اسراییل را بجای مقاومت اسلامی برگزیند.

جعفری ادامه داد: وقتی داعش به عراق حمله کرد و معارضین در سوریه جنگ را شروع کردند، این اقدامات با هدف از بین بزدن نظام حاکم بر سوریه به جرم همراهی با انقلاب اسلامی و عدم سازش با امریکا و اسراییل و عربستان بود.

فرمانده کل سپاه گفت: دنیای استکبار چون می‌دانست در این نبرد شکست می‌خورد، از ظرفیت های داخلی استفاده کرد و جبهة النصره و داعش را در عراق و سوریه و لیبی و یمن بوجود آوردند تا با انقلاب اسلامی مقابله کنند.

وی با بیان اینکه در مقاومت مردم عراق و سوریه و لیبی دو دستاورد بزرگ داشتیم، تصریح کرد: یکی اینکه دل های مردم سوریه و عراق و لیبی و کشورهای مقاوم دیگر با انقلاب اسلامی یکی شد؛ اتفاقی که تا قبل از حمله داعش نیفتاده بود.

جعفری ادامه داد: امروز مردم سوریه معنقدند تنها کشوری که واقعا از آنها دفاع کرده ایران است و تنها راه نجات را هم مقاومت می‌دانند.

وی گفت: دستاورد دیگر این بود که یک نیروی عظیم بی انتهای مردمی مثل بسیج در عراق و سوریه و لیبی در برابر توطئه های درونی و بیرونی شکل گرفت که این برای بقای مقاومت و ایستادگی لازم است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: بیش از 200 هزار نیروی مردمی سازمان یافته در این کشورها شکل گرفته و این همان نیروییست که هیچ ارتشی حتی امریکا و اسراییل هم نمی‌تواند با آن مقابله کند.

جعفری یادآور شد: این دستاوردها تا آزادی فلسطین و قدس عزیز ادامه دارد و این پیروزی ها نزدیک خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز غزه با این عرض و طول بسیار کمتر از تهران و تراکم جمعیتی زیادتر از تهران، مردمی غیور و مومن دارد که در برابر رژیم سفاک و تا بن دندان مسلح صهیونیست ایستاده‌اند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 196 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:00

ایران > سیاست داخلی - همشهری آنلاین:
دو حقوقدان شورای نگهبان سه شنبه ۲۹ دی برای گفتگو با نمایندگان رد صلاحیت شده در مجلس حضور یافتند.

ايسنا نوشت: غلامرضا اسداللهی نماينده مجلس در رابطه با حضور دو حقوقدان شوراي نگهبان در مجلس گفت: در پی رایزنی‌های صورت گرفته از سوی رئیس مجلس دو تن از اعضای حقوقدان شورای نگهبان سه شنبه-29 دي-درمجلس حاضر شدند و برخی نمایندگانی که صلاحیت آنها احراز شده یا رد صلاحیت شده توانستند با آنها دیدار کنند و توضیحات و دفاعیات خود را ارائه کنند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس افزود:‌البته هنوز بعضی از همکارانی که صلاحیتشان احراز نشده یا رد صلاحیت شدند موفق به گفت‌وگو با حقوق‌دانان شورای نگهبان نشدند اما به هر حال باب تعاملی باز شده که این ملاقات‌ها صورت گیرد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 320 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 17:00

اقتصاد > اقتصاد‌ جهان - همشهری آنلاین:
صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: علت کاهش اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی به روند کند رشد اقتصاد چین، کاهش جهانی قیمت کالا و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی توسط «فدرال رزرو» آمریکا بازمی‌گردد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری «سی ان بی سی»، صندوق بین المللی پول پیش‌بینی خود از اقتصاد جهانی را در سال جاری میلادی کاهش داد.

در همین حال پیش از این رقم ۳.۴ درصد برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی پیش‌بینی شده بود؛ این در حالی است که رقم ۳.۱ درصد برای رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۵ میلادی اعلام شده است.

همچنین صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را در سال جاری میلادی ۲ دهم درصد کاهش داد، ضمن اینکه روند رشد اقتصادی بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه را هم با نرخ رشد کند  پیش‌بینی کرد.

بر همین اساس، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، علت کاهش اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی به روند کند رشد اقتصاد چین، کاهش جهانی قیمت کالا و احتمال افزایش نرخ بهره بانکی توسط «فدرال رزرو» آمریکا بر می‌گردد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:46

اجتماع > اجتماعی - همشهری آنلاین:
دادستان تهران گفت: از اول سال جاری تاکنون تعدادی از سارقان و متهمان در درگیری با پلیس کشته شده‌اند که از پلیس می‌خواهیم در این زمینه شرایط مندرج در قانون نحوه به‌کارگیری سلاح را رعایت کند.

به گزارش مهر، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در جلسه‌ای با رئیس پلیس تهران بزرگ و ۹۰ نفر از روسای کلانتری‌های تهران در مجتمع فرهنگی - ورزشی شهید بهشتی با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: تشکیل چنین جلساتی در روابط بین پلیس و مراجع قضایی تأثیرگذار و سرآغاز خوبی خواهد بود.

دادستان تهران با بیان اینکه حمایت از حقوق مردم مورد توجه نظام حقوقی ایران است، گفت: قانون اساسی، قانون حفظ حقوق شهروندی و قانون آیین دادرسی کیفری، بر حقوق شهروندی و حمایت از حقوق مردم و متهمان تأکید دارند و بر همین مبنا حق نظارت دادستان بر ضابطین پیش‌بینی شده و پلیس باید تحت نظارت دادستان اقدام کند.

وی افزود: پلیس باید گزارش وقوع جرایم را به دادستان ارائه دهد و این امر در سالیان گذشته انجام شده اما در حال حاضر اینگونه نیست. پلیس دارای برخی وظایف اجتماعی، سیاسی و امنیتی است. به عنوان مثال اگر تجمعی در مقابل یک مرجع رسمی کشور روی دهد نوع وظیفه پلیس متفاوت خواهد بود و پلیس باید آمادگی‌های لازم در این زمینه را داشته باشد.

دادستان تهران با اشاره به برخی تجمعات غیرقانونی اخیر در تهران گفت: پلیس باید از شکل گیری این‌گونه تجمعات و اقدامات برخلاف قانون جلوگیری کند تا زمینه هجمه علیه پلیس فراهم نشود. پلیس موظف است هر حادثه مهمی را که متضمن جرم است به دادستان اعلام کند تا دادستان درجریان امور قرار گیرد و بتواند اقدام لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون تعدادی از سارقان و متهمان در درگیری با پلیس کشته شده‌اند که از پلیس می‌خواهیم در این زمینه شرایط مندرج در قانون نحوه به‌کارگیری سلاح را رعایت کند.

وی در ارتباط با بازدید دادستان از کلانتری‌ها گفت: طبق قانون بازدید از بازداشتگاه‌ها و کلانتری‌ها ضروری است چرا که یکی از نقاط آسیب‌پذیر بازداشتگاه‌ها هستند و باید در این زمینه نظارت جدی‌تری توسط دادستان‌ها صورت گیرد.

دادستان تهران به الزامات قانون جدید آیین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: در این قانون نسبت به گذشته، نظارت مستمر و فعال در مورد ضابطین پیش‌بینی شده و وظایف ضابطین مشخص شده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت: سیاست دادستانی در قبال ضابطین مقابله و خصومت با پلیس نیست و از طرفی نمی‌تواند همراه با تعارف و خواهش باشد. مبنای کار دادستانی در این زمینه، اقدام و انجام وظیفه در چهارچوب مقررات بوده و قانون وظایف و اختیارات ضابطین را مشخص کرده است.

وی با اشاره به پیامدهای برخی جرایم گفت: مردم در جرائمی مانند سرقت و شرارت برای حفظ اموال و تأمین امنیت توقع بیشتری از پلیس دارند.

دولت‌آبادی تأکید کرد: پلیس باید با همکاری سرپرستان دادسراها سارقانی که حکم محکومیت دارند را دستگیر کند و امیدواریم با این اقدام امنیت بیشتری در مورد اموال و نفوس مردم فراهم شود و مجرمین باید بدانند راه مفری برایشان وجود ندارد.

دادستان تهران اعلام کرد: در زمینه مقابله با جرایم خلاف عفت، جمع‌آوری ماهواره و تبلیغات غیرمجاز در ماهواره در چهارچوب قانون آیین دادرسی کیفری اقدام خواهیم کرد.

وی اظهار امیدواری کرد امسال شاهد برگزاری انتخابات باشکوهی باشیم.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:46

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
بانک مرکزی اسامی ۹ بانک رفع تحریم شده را اعلام کرد؛ بر این اساس بانک‌های مرکزی، تجارت، رفاه کارگران، توسعه صادرات، سپه، پست بانک، صنعت و معدن، ملت و ملی در فهرست رفع تحریم سوئیفت قرار گرفته‌اند.

ايرنا نوشت: بر اساس مذاکرات انجام شده بانک مرکزی و سوئیفت، این 9 بانک از این پس می‌توانند بازپرداخت و رفع مسدودی بستانکاران بانک‌ها از طریق سوئیفت انجام دهند.

همچنین اتصال گروهی و سریع بانک‌های لغو عضویت شده از سوئیفت، اتصال بدون تبعیض برای بانک‌هاي ایرانی، شعب و نمایندگی‌های آنها در داخل و خارج از کشور، اعلام رسمی لغو تحریم‌ها توسط سوئیفت و ورود بانک‌های ایرانی به سیستم پیام مالی بین‌المللی نیز امکان‌پذیر شده است.

به گزارش ایرنا، طرح عضویت ایران در شبکه سوئیفت، در سال 1364 توسط کارشناسان بانک مرکزی ایران ارائه شد اما با توجه به شرایط جنگی ایران، این طرح به فرجام نرسید تا اینکه در سال 1369، بانک مرکزی، این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و پس از آماده‌سازی سیستم بانکی ایران در این خصوص، تقاضای خود مبنی برعضویت خود را در اواخر 1370 ارائه داد. در آذر 1371، درخواست ایران پذیرفته شد و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به همراه بانک‌های صادرات، ملی، تجارت، ملت و سپه به عضویت این شبکه درآمدند.

با اوج گرفتن بهانه‌سازی غرب درباره برنامه هسته ای ایران، شبکه سوئیفت ایران از شنبه 27 اسفند 1390 در راستای تحریم‌های اروپایی قطع شد.

با دستیابی به توافق برجام و اجرایی شدن آن بین ایران و کشورهای گروه 1+5 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و آمریکا)، تحریم سوئیفت ایران سرانجام 27 دی‌ماه امسال برداشته شد.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 182 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 15:45

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد آکسفورد این دانشگاه از سال آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و درحال حاضر برای کسب مجوزهای مربوط به راه اندازی این واحد تلاش می‌کنیم.

به گزارش مهر، حسین ابراهیمی در اين باره گفت: برای راه اندازی مجدد واحد آکسفورد این دانشگاه درحال بازنگری‌ها و بازسازی‌های جدید هستیم که امیداوریم با کسب مجوزهای لازم این واحد از سال آینده شروع به فعالیت کند.

وی افزود: برنامه داریم در این واحد علاوه بر برگزاری دوره های تحصیلی تحصیلات تکمیلی بتوانیم دوره های آموزشی و پژوهشی کوتاه مدت و مورد نیاز صنایع کشور نیز برگزار کنیم.

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در این واحد بین المللی تنها دوره های تحصیلات تکمیلی که مرتبط با حوزه بین الملل است مانند رشته های روابط بین الملل و حقوق بین الملل تدریس خواهد شد.

ابراهیمی تاکید کرد: پذیرش برای واحد آکسفورد دانشگاه آزاد تنها از طریق آزمون سراسری خواهد بود.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:37

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از مشاوره ژنتیک برای زوج‌های جوان در هنگام ازدواج، پیش از بارداری با استفاده از بستر برنامه غربالگری تالاسمی در هنگام ازدواج و برنامه مراقبت پیش از بارداری خبر داد.

به گزارش  ایسنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق یکی از برنامه های مهم اداره ژنتیک این دفتر را برنامه ژنتیک اجتماعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برنامه ژنتیک اجتماعی بر کاربرد دانش ژنتیک در برنامه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیرواگیر تک عاملی و چندعاملی تمرکز دارد. اداره ژنتیک به منظور تحقق هدف «کاهش بار ناشی از بیماریهای ارثی و ژنتیکی» بر پایه دو دهه تجربه مدیریت ژنتیک سلامت در کشور، برنامه یکپارچه و جامع ژنتیک اجتماعی را تدوین و در کشور به مورد اجرا گذاشته است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس افزود: در سال1390 همگام با تحول علمی و فنی جهانی در حوزه دانش ژنتیک، با طراحی روشهای جدید، نظام شناسایی موارد در معرض خطر ژنتیک متحول شد و با اتخاذ استراتژیهای فراگیر حداکثر بهره برداری از بستر برنامه های موجود سلامت با حداقل افزایش حجم کار برای شناسایی موارد در معرض خطر ژنتیک به عمل آید.

وی شناسایی و ارجاع موارد مشکوک و مراقبت موارد تایید شده در معرض خطر ژنتیک، تایید موارد مشکوک ارجاع شده توسط نظام مشاوره ژنتیک (عمومی) و تشخیص بالینی قطعی توسط نظام تخصصی منتخب، فراهم کردن مشاوره های تخصصی و فوق تخصصی جهت کمک به تشخیص قطعی در سطح دو را بخشی اقدامات این دفتر در این راستا برشمرد.

دکتر مطلق در خصوص روش شناسایی موارد در معرض خطر ژنتیک در برنامه ژنتیک اجتماعی بیان داشت: مشاوره ژنتیک برای زوجهای جوان در هنگام ازدواج - پیش از بارداری با استفاده از بستر برنامه غربالگری تالاسمی در هنگام ازدواج و برنامه مراقبت پیش از بارداری، غربالگری دوران بارداری: شامل سندرم داون و ناهنجاریهای مادرزادی (نظیر نقص لوله عصبی)، غربالگری در دوران نوزادی و کودکی: شامل بیماری های متابولیک ارثی نظیر (PKU)، غربالگریعامل خطر فامیلی و ارثی بیماریهای غیرواگیر شایع در جمعیت در معرض خطر با استفاده از بستر غربالگری بیماریهای غیرواگیر بخشی از این برنامه هاست.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس زیرساخت های ایجاد شده برای اجرای کامل برنامه ژنتیک اجتماعی را چنین برشمرد: طراحی و اجرای ادغام برنامه شناسایی فراگیر موارد در معرض خطر در برنامه های موجود در نظام سلامت، طراحی و استقرار نظام ارجاع مشکوکین به بیماریهای ارثی ژنتیک در سطوح نظام سلامت، تشکیل شبکه کشوری مشاوره ژنتیک؛ ادغام خدمت در سطح دو نظام سلامت، تشکیل شبکه کشوری تشخیص ژنتیک؛ ادغام خدمت در سطح سه نظام سلامت ،دسترسی به خدمات ژنتیک شامل مشاوره ژنتیک و تشخیص ژنتیک برای همه مردم اعم از روستایی و شهری، طراحی و برنامه ریزی ایجاد سواد پایه ژنتیک در مردم (به منظور منطقی و معتدل کردن مطالبات ژنتیک مردم)

وی مهم ترین بیماری های مرتبط با ژنتیک را بیماری های مهم کروموزومی، سندرم داون، ناهنجاریهای مادرزادی، نقص لوله عصبی، بیماریهای خونریزی دهنده ارثی، هموفیلی A و B، بیماریهای خونی ارثی، تالاسمی و سیکل سل، بیماریهای متابولیک ارثی، فنیل کتونوری اعلام کرد و گفت برای کنترل تمام این بیماری های برنامه ریزی شده است.

دکتر مطلق شبکه کشوری مشاوره ژنتیک را شامل 400 پزشک مشاور ژنتیک و 390 کارشناس همکار در قالب تیم های مشاور ژنتیک در 416 مرکز مشاوره ژنتیک در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام کرد و بیان داشت: مشاوران از طریق دوره های حضوری و غیرحضوری «آموزش کوتاه مدت مشاوره ژنتیک سلامت برای پزشکان تیم مشاوره ژنتیک» طی 3 فاز آموزشی به مدت یک سال، دانش و مهارت لازم در دو حیطه اصلی «اصول ژنتیک بالینی» و «فن مشاوره» را کسب کرده و آماده ارائه خدمت می شوند. همچنین کارشناسان تیم های مشاوره ژنتیک طی یک دوره آموزشی از راه دور آموزش لازم را کسب می کنند.

- - , .

همشهری...
ما را در سایت همشهری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hamshahrionline بازدید : 314 تاريخ : چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت: 14:37

خبرنامه